Sunday, February 19, 2012

Heleroheline Haapsalu sall


Otsustasin lõpuks kirjutada ka oma haapsalu salli tegemisest. Ühes vanema spostituses on ka üks pilt äärepitsi külge õmblemisest. Siia panin ühe pildi, kus olen salliga, ja ka mustri. kasutasin piibelehemustrit.
Salli sain tegelikult valmis juba septembris. Täitsa päris haapsalu sall ta tegelikult pole, kuna lõng on vale. Nimelt kasutasin veidi paksemat meriino villa kui tegelikult oleks pidanud. Haapsalu sall tehakse teadupoolest hästi peenikesest lõngast (kui ma ei eksi, siis kahekordne) kuid minu oma oli kindlasti hulga paksem. Selle tõttu minu sall ilmselt sõrmusest ka läbi ei mahu. Haapsalu sall on mind viimasel ajal täiesti ära lummanud ja imeilus ese on ta kindlasti.
Põhiosa kudumisega probleeme ei tekkinud, küll aga läks äärepitsi kudumine veidikene aia taha. Asi siis nimelt selles, et ma tegin äärepitsi alustamise silmused liiga tugevasti ja äärepitsi sallile külge õmmelda oli selle tõttu raske. Esiteks ta ei veninud nii palju kui vaja. Lõpuks ikka kuidagi mahutasin ta ära salli külge kuid ta jäi ikkagi veidi liiga kitsas ja äärepitsi muster ei tule selle tõttu eriti välja. Üldmulje on muidugi kena ja edaspidiseks siis tean äärepitsi algsilmused lõdvemalt kududa.
Teine probleem seisneb selles, et peale pesemist venis see sall tohutult suureks. Meriino on teada tuntud suure venimisoskusega muidugi, oleksin pidanud ette aimama. Aga hea on see selles mõttes, et nüüd kõik arvavad, et mul tuli palju rohkem kududa kui tegelikult :D

Mustrist veel niipalju, et tingmärgid on järgmised:
I - parempidine silmus
O - õhksilmus
N - nupp
Kolmnurk paremale poole kaldu - kaks silmust parempidi kokku kududa
Kolmnurk vasakule poole kaldu - kaks silmust ületõstmisega kokku kududa

Kuigi mõningased vead siin sai ära toodud, siis tegelikult olen ise selle salli üle jube õnnelik, sest ta on ikka väga väga ilus.

No comments: